El web no està optimitzat per IExplorer, és millor utilitzar Mozilla Firefox o Chrome
CLASSES DE IOGA

Introducció al Ioga

La pràctica del ioga és accessible per a qualsevol, és una disciplina per a tots els públics, des dels més petits fins als més grans. És suficient amb una esterilla, un espai tranquil i ganes de fer una cosa molt beneficiosa per a la pròpia salut i benestar.

Les asanas -les postures del ioga- exerciten cadascun dels músculs, tendons, ossos, vèrtebres i articulacions del cos. També actuen sobre els òrgans, glàndules i el sistema nerviós. Contribueixen així al fet que tot l'organisme es mantingui en un excel·lent estat de funcionament.

En alliberar les tensions físiques, les asanas alliberen així mateix la ment i les energies subtils. Els exercicis de respiració yógica -pranayama- i la meditació harmonitzen el cos i la ment, reforçant la teva sensació de control, de calma i claredat.

Les virtuts del ioga són el resultat de les troballes realitzades al llarg de milers d'anys per persones que s'han esforçat per comprendre profundament la naturalesa del cos i de l'ésser humà. El seu objectiu és mantenir l'equilibri entre els diferents aspectes i energies internes i externes que ens conformen.

Moltes persones s'acosten al ioga per a tractar alguna molèstia o simplement per a sentir-se millor amb si mateixa. Però de seguida es converteix en alguna cosa més, perquè la pràctica continuada és capaç de modificar la manera en què ens enfrontem a la vida, fent que sigui més serena, confiada i alegre.

Ioga en sànscrit significa Jou, que fa referència a la unió del cos, la ment i l'esperit. Tradicionalment les branques fonamentals del ioga són: el jnana (ioga del coneixement), el bhakti (ioga de la devoció o místic), el karma (ioga de l'acció conscient), el tall (ioga real) i el kundalini (ioga del potencial còsmic). Aquests dos últims són els que més seguidors tenen a Occident, el primer a través del hatha ioga (la forma física del tall ioga) i el kundalini, a través d'una pràctica que predica l'alliberament de l'energia.

Kundalini Ioga

En cultura hinduista, el Kundalini és una energia o força primordial que es troba adormida en la base de la nostra columna vertebral i constitueix el primer chakra. Una energia que s'identifica amb la creativitat latent en cada individu.

En despertar l'energia, aquesta s'eleva per la columna vertebral i es va purificant a través dels diferents nuclis d'energia o chakras, aconseguint la plenitud personal en el pla físic, mental i espiritual.

El Kundalini Ioga és considerat com el ioga primigeni, sent els seus exercicis més dinàmics. La pràctica de Kundalini Ioga afavoreix el desenvolupament d'actituds que ens porten a aconseguir benestar, equilibri emocional i felicitat. A través de la realització d'asanas o postures de ioga, pranayama o tècniques de respiració, mudras o gestos psíquics, bandhas o claus energètiques, mantres o sons místics, visualitzacions i tècniques de meditació.

Una pràctica que busca activar set centres energètics repartits per l'espina dorsal i que el seu despertar comporta entrar en nivells superiors de consciència.

Beneficis del Kundalini Ioga

Els beneficis del Kundalini Ioga són múltiples i bàsicament són:

Enforteix els músculs abdominals.
Redueix estrès i ansietat.
Ajuda a millorar la flexibilitat de la columna vertebral.
Enforteix el sistema immunitari.
Enforteix el sistema nerviós.
Millora la memòria gràcies als exercicis de meditació.
Aporta benestar en revitalitzar i rejovenir cos i ment.
Augmenta la creativitat.
Afavoreix l'autocontrol emocional.
Aporta un punt de vista més optimista, dissolent la negativitat.
Hatha Ioga

En sànscrit Hatha Ioga significa disciplina de força, una força que busca l'equilibri de les polaritats que es troben en el nostre interior. De fet, Ha significa sol, l'energia més activa i Tha significa lluna, que es vincula a la relaxació i al descans. Totes dues energies simbolitzen aquesta dualitat entre energia solar i energia lunar, de l'acció i la relaxació. Energia que identifiquem i equilibrem en nosaltres mateixos. Durant la pràctica, també s'experimenta aquest viatge, ja que se sol iniciar amb la Salutació al Sol per a activar el cos i es finalitza amb Savasna, la relaxació.

Beneficis de l'Hatha Ioga

Millora el sistema immunitari.
Tonifica la columna vertebral.
Enforteix i tonifica la musculatura.
Augmenta la flexibilitat.
Millora la salut general.
Relaxa i centra la ment i allibera tensió del cos.
 

“El Ioga és una llum, que una vegada encesa, mai s’atenuarà. Quant millor és la pràctica, més brillant és la flama”  -B. K. S. Iyengar-

 

Horari de Classes

Kundalini Ioga (Dimarts i Dijous de 19:00 a 20:15 hores)
Hatha Ioga (Dilluns i Dimecres de 19:00 a 20:15 hores)


 


comparteix a
Aquesta web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els notres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. De totes maneres, pots canviar la configuració de 'cookies' en qualsevol moment.  [ més Informació ]